RÚBRIQUES

Aquesta és la rúbrica d'avaluació de la unitat Equacions de primer i segon grau. 3r ESO:



La justificació del mode d'avaluació és la següent:
Es valoraran 5 criteris, cadascú amb un pes diferent:

  1. L'alumne identifica correctament els elements d'una equació, principalment grau i coeficients, amb un pes del 25% sobre el total de la qualificació.
  2. L'alumne asocia l'equació a resoldre amb el seu procediment específic, amb un pes del 30% sobre el total de la qualificació.
  3. L'alumne transforma correctament les estructures textuals dels problemes, en expressions algebràiques, amb un pes del 25% sobre el total de la qualificació
  4. L'alumne empra el vocabulari específic de la llengua no materna utilitzada per al desenvolupament de la unitat, amb un pes del 15% sobre el total de la qualificació
  5. Comportament, empatia, compliment de les tasques i voluntarietat, amb un pes del 5% sobre el total de la qualificació
Criteri 1:
La identificació dels elements d'una equació és un dels coneixements bàsics d'aquesta unitat. De fet és el primer esglaó per a l'enteniment de tot el que ve després. Es valora amb:
  • 10 punts: Sempre identifica els elements constitutius de les equacions emprades.
  • 7 punts: Identifica els elements constitutius de les equacions la majoria de les vegades.
  • 4 punts: La identificació dels elements de les equacions no és aconseguida en un percentatge suficient.
  • 0 punts: No identifica els elements constitutius de les equacions quasi mai.
Criteri 2:
Es valora conèixer els diferents procediments de resolució i emprar-los on calga. És a dir, saber com s'ha d'actuar en cada cas. Es valora amb:
  • 10 punts: Sempre tria el procediment específic per a resoldre les equacions.
  • 7 punts: Fa ús del procediment específic correcte la majoria de les vegades.
  • 4 punts: L'elecció del procediment correcte per a resoldre les equacions no és aconseguida en un percentatge suficient.
  • 0 punts: No identifica el procediment per a resoldre les equacions quasi mai.
Criteri 3:
Tracta d'avaluar llengua i coneixement abstracte al mateix temps. És una eina fonamental per a l'aplicació dels coneixements de la unitat, a la vida real. Es valora amb:
  • 10 punts: Sempre aconsegueix expressar amb correcció matemàtica, els fets trobats als problemes.
  • 7 punts: La interpretació textual i la seua expressió matemàtica és aconseguida en un percentatge suficient.
  • 4 punts: No arriba a transformar correctament la majoria de les situacions que apareixen als problemes.
  • 0 punts: Les transformacions algebràiques fetes dels problemes no és correcta.
Criteri 4:
És l'avaluació directa del entorn TILC (Tractament Integrat de Llengua i Continguts) en el que s'ha desenvolupat la unitat. Es valora amb:
  • 10 punts: Empra amb fluïdesa el nou vocabulari aprés.
  • 7 punts: Ha assimilat les paraules noves associades a la unitat, però encara té errades.
  • 4 punts: Les expressions matemàtiques emprades no arriben a la correcció lingüística.
  • 0 punts: No fa ús de cap dels mots nous.
Criteri 5:
Permet avaluar la implicació del alumne en el seu procés d'aprenentatge. Es valora amb:
  • 10 punts: La conducta i la implicació en el desenvolupament del procés d'aprenentatge són modèliques.
  • 7 punts: El comportament i la implicació a les classes són significatives.
  • 4 punts: La conducta seguida no afavoreix el procés d'aprenentatge.
  • 0 punts: El comportament i la implicació fa difícil l'aprenentatge, per a si mateix i per als seus companys.
I ací es mostra el formulari


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada